Ha eddig úgy éreztétek, nem kötnek le titeket a k-pop töri bejegyzések, mert egy olyan rejtélyes múltról szólnak, amihez nem sok közötök van, akkor jó hírrel jöttem: ebben a részben már a huszonegyedik század k-pop előadóival fogunk foglalkozni. Az első rész összefoglalta a k-pop előzményeit a nyolcvanas évek végéig, a második részben az első generáció tagjaival foglalkoztunk, azaz azokkal a csapatokkal, akik 2000-ig debütáltak, most pedig a 2000-es évek első felén lesz a hangsúly. Itt az ideje megismerni a második generáció fiúcsapatait, ahol már sokkal több ma is ismert szereplővel találkozhatunk! A negyedik részen pedig újra a lányokra kerül a hangsúly.

TVXQ: hatalmas siker, sok tanulság
Az SM Entertainment indította útjára az öttagú TVXQ formációt még 2003-ban, amikor acapellacsapatként jelentek meg a közönség előtt. A koncepciót azonban gyorsan maguk mögött hagyták, rajongói táboruk pedig gyorsan növekedésnek indult. A rajongótábor, a Cassiopeia ráadásul hatalmas ellenállást mutatott, amikor 2004-ben felvetették, hogy az egyik tagot lecserélik. Hála a kitartó és rendkívül makacs fanoknak, minden maradt a régiben, a TVXQ pedig 2007-re nemcsak Koreában, hanem Japánban is nagy népszerűségnek örvendett, olyannyira, hogy koreai fiúcsapatként először adtak koncertet a Budokanban és a Tokyo Dome-ban.
A nagy siker és a hatalmas rajongótábor ellenére a TVXQ története szomorú fordulatot vett.2009-ben a csapat három tagja, Jaejoong, Yoochun és Junsu beperelte az ügynökséget, mert szerződésükben egyenlőtlen, az emberi jogokat sértő tételek voltak, s miután megnyerték a pert, a csapatnak és a kiadónak is búcsút intettek. A TVXQ-t a két tag, Yunho és Changmin vitték tovább. A TVXQ-t elhagyó fiúk megalapították a JYJ együttest, s bár régi ügynökségük, az SM mindent megtett azért, hogy ellehetetlenítse őket, mégis sikerült befutniuk.



Super Junior: sorry, sorry
Az SM Entertainment másik sikeres fiúcsapata, a Super Junior 2005-ben debütált, 12 taggal. Az eredeti koncepció szerint a tagok folyamatos rotációval cserélődtek volna, az SM azonban ismét a rajongócsapat, jelen esetben az E.L.F ellenállásába ütközött, így erről a tervükről lemondta, s az eredeti tagok folytatták a munkát. 2006-ban új taggal bővült a Super Junior, s bár a rajongók eleinte Kyuhyunnal szemben is ellenségesek voltak, később sikerült elfogadni az új előadót. Az U című dal volt az első sikerük, ám a Super Junior fiúk nemcsak a zene terén jeleskedtek: showműsorokban lettek műsorvezetők, sorozatokban és filmekben szerepeltek, többen modellkedtek is. Az évek során az SM több subunitot, kisebb csapatot is alakított a Super Junioron belül, a legnagyobb felfordulást ezek közül a kínai piacra specializálódott Super Junior-M okozta, mivel az ügynökség két új tagot, Zhoumit és Henryt is hozzácsapta a subunithoz. Ez persze kiverte a biztosítékot a rajongóknál, akik több platformon is tiltakoztak, az SM-nek pedig még nyilatkozatot is kellett kiadnia, hogy a két új fiú nem lesz az eredeti Super Junior tagja.A TVXQ-hoz hasonlóan a Super Junior is 2009-ben élte meg a legnagyobb krízisét: előbb Han Geng hagyta el a csapatot egészségügyi okokból és depressziója miatt, majd Kibum jelentette be, hogy inkább színészi karierrjére koncentrál. A Super Junior megmaradt tagjai azonban ezután érték el igazi nagy sikereiket: a Sorry, sorry vagy a Mr. Simple nemcsak Ázsiát hódította meg, de Nyugaton is sokan felfigyeltek rá. A Super Junior a mai napig aktív, bár jelenleg többen katonai szolgálatukat töltik.



SS501: amikor a dráma segít
A DSP Media 2005-ben debütáltatta saját fiúcsapatát, az SS501 formációt. Az öt fiúnak sikerült befutnia Koreában, ám ezt nemcsak zenéjüknek köszönhették. 2008-ban került képernyőre a Boys Over Flowers című dráma, amiben a csapat vezetője, Kim Hyunjoong is szerepet kapott és azonnal a közönség kedvencévé vált. A csapat tagjai aztán 2010-ben távoztak a DSP Mediatól, s szólókarrierbe kezdtek. Bár hivatalosan nem oszlottak fel, utoljára 2013-ban álltak mind az öten közösen színpadra. 2016-ban azonban újabb jó hírt kapta a rajongók: az SS501 egy speciális csapata, a háromtagú Double S 301 visszatért, s új dalukkal örvendeztettek meg mindenkit.

Epik High: alternatív hip-hoppal Coachellára
Az Epik High nevű hip-hop formáció 2003-ban debütált, s a 2009-től tartó három éves hiátusukat leszámítva a mai napig aktívan zenélnek, olyannyira, hogy a trió idén még a Coachella fesztiválra is meghívást kapott. Az Epik High a Woolim ügynökségnél kezdte a pályafutását, 2012-re azonban mindhárom tag a YG Entertainmenthez szerződött. A fiúk útja a sikerig nem volt egyszerű: karrierjük elején nem számítottak népszerűnek, mert a hip-hop sem volt olyan elterjedt és keresett Ázsiában. Harmadik albumuk lett volna az utolsó az első kettő gyenge szereplése után, ám a Swan Song végre megtalálta közönségét és népszerű lett Korea-szerte, Fly című daluk pedig több videójátékba is bekerült.



BIGBANG: "a világ legsikeresebb fiúcsapata"
A TIME magazin illette ilyen jelzőkkel idén a YG Entertainment égisze alatt 2006-ban debütáló BIGBANGet. Az öttagú csapat szerezte az elmúlt években a legtöbb nemzetközi rajongót és elismerést, és a mai napig megállíthatatlannak tűnnek. A fiúkat egy valóságshow keretein belül válogatta ki az ügynökség vezetője, ahol több héten keresztül kellett bizonyítani alkalmasságukat. G-Dragon, T.O.P, Taeyang, Daesung és Seungri első sikerüket Lies című dalukkal aratták és a 2000-es évek második felében töretlen volt sikerük. Még 2009-ben is siket sikerre halmoztak, amikor riválisaik épp legnagyobb kríziseiket érték el: sikerült meghódítaniuk a Japán piacot. A nemzetközi elismerést a 2012-es Fantastic Baby hozta meg, ami azóta az első koreai fiúcsapat által előadott dallá vált, ami elérte a 200 milliós nézettséget youtube-on. A fiúk nyertek MTV EMA díjat, és nemcsak csapatban, de szólóban és subunitokban is nagyon sikeresek: az egyetlen olyan idolcsapat, ahol mindegyik tag sikeres szólóanyaggal rendelkezik. Legutóbbi lemezük, a négy EP-re lebontott MADE a tavalyi év egyik legnagyobb sikerének számított.